每逢農曆新年,大家四出拜年逗利是,最害怕親戚們突然「關心」自己的工作狀況,問一連串令人崩潰的問題。當你開啟了防禦機制以為他們是出於八掛,但可能他們真的想關心你。因此,我整理了8條常見問題,教大家如何按親戚們的動機得體地回應他們,又分享一些回應他們盤問的技巧,令大家輕鬆地過年。

回應策略

如何回應親戚們的問題,視乎他們的發問動機。我們可以從觀察和相處經驗來判斷,例如一向疼愛你的慈祥長輩可能是出於關心,愛說是非的疏堂親戚多數是出於八掛!如果對方的發問出於關心,大家回應時可以反映自己並無遇上問題,減少對方牽掛;如果對方的發問出於八掛,大家回應時可以反映自己感覺良好,不認同對方的負面假設。

不過,新年最緊要和氣生財!如果大家不明對方發問的動機,建議大家一律當他們出於關心,同樣可以大方得體地回應他們。

8條常見問題

1. 你舊年畢業,到依家仲未搵到工呀?

回應關心:我係要求高啲啫!再搵唔到先降低要求都未遲。你唔駛擔心!

回應八掛:我又無你咁心急搵錢喎!作為我人生第一份工作,梗係要揀一份百分百合適、又有得發展的,我仲未遇到。

2. 你一個月人工有幾多呀?

回應關心:總之夠使兼夠比家用!你唔駛擔心啦!

回應八掛:多謝你咁關心我!市價都係萬幾至幾萬啦!明年可能有人工加,暫時都未知加幾多?

3. 今年加咗幾多錢人工?派幾多個月花紅呀?

回應關心:有嘅有嘅!公司通常跟市場走勢,間間都加少少派少少咁啦!

回應八掛:乜你真係會周圍同人講呢啲私隱架咩!你都係學吓點保障私隱好啲喎!

4. 咦,你仲係做主任,xx同你同一行,但佢依家已經係高級經理……

回應關心:我在公司裡,做到主任已經好好,我滿足啦,仲做得幾好。

回應八掛:間間公司的政策唔同,我唔會同外面啲人比較嘅,多謝關心!

5. 點解你仲未轉工,你哋啲後生仔唔係興成日跳槽既咩?!

回應關心:我份工做得好開心、有前途又穩定,暫時毋須跳槽!

回應八掛:吓!我同期同學唔興㗎喎,我唔係嗰啲咁唔穩定嘅人。

6. 吓,你又轉咗工?仲轉咗行?成日咁跳,點解嘅?

回應關心:我只係想趁年輕試多啲野,我可能仲會試多幾行,唔駛擔心。

回應八掛:我係一隻無腳的雀仔,我開心咪得。

7. 而家個市咁差,周圍都裁員,你份工穩唔穩陣?

回應關心:你都話係市道差啦!我而家就無問題,但將來的事我唔知,不過你放心啦!我識點處理嘅。

回應八掛:唔知㗎!乜你好驚你份工唔穩陣咩?

8. 聽講你做個行接觸到好多內幕消息,有冇料爆呀?

回應關心:公司有指引,員工不能洩露內幕消息架!我想講俾你知都唔得呀!

回應八掛:你點睇我都唔似係會出賣公司嘅二五仔啦!唔好意思呀!無可奉告。

KO盤問陷阱

當遇上求知慾旺盛的親戚不斷盤問你的狀況,令你覺得難為情,以下3招可以救你出困局。

第1招:先發制人

若不想成為被討論的對象,先取得主控權不斷問對方問題,令對方成為話題的主角,自己便不用回答太多私人問題了。例如:我反而有興趣你嘅工作喎,不如你講下自己先啦!你份工點㗎?有冇機會升職呀?

第2招:轉移話題

當被問及私隱,你面對長輩的關心又難以拒絕作答,難免出現尷尬場面。建議準備幾個埋身的熱門時事話題,打岔一下。例如:呀!講開又講,你地有冇了解過垃圾徵費嘅政策呢?你地有咩準備呀?

第3招:Time Out

當遇上難以應付的親戚,不斷地盤問,甚至令你感到焦慮不安。唯有出最後絕招,以咳嗽、喉嚨痛、唔舒服等借口,表示要離開一下。這樣中斷話題,可以讓親戚察覺你的反感,令他們收斂行為。

作者_吳慧琪小姐 (Wicky)簡介:

吳慧琪(Wicky)為基督教家庭服務中心『盈力僱員服務顧問』的高級經理,擁有社會工作榮譽學士和工商管理碩士,也是一名註冊社工。Wicky 從事僱員輔導、企業培訓及管理顧問工作超過20年,曾為多間企業提供僱員支援計劃(EAP)的顧問服務。她對職場生態有獨特見解,曾接受多間傳媒訪問,分享職場話題和應對策略。

更多職場Chill Up的文章請按此

按此查看報導原文