Jobsdb 04 Feb 2019 01

「年,又過年,共慶歡樂綿綿……」面,又見面,共聚親戚問年年……鍾意問你的工作前程和「錢途」!面對一些事關個人私隱與公司機密的問題,唔想講出心底話,又唔想講大話,兼唔想影響新春和諧氣氛,而想應對得體,有請專家分享回答技巧。


問者有心定冇心,聽者須留神。基督教家庭服務中心盈力僱員服務顧問高級經理吳慧琪(Wicky)提點,迎戰大舅父三姑姐等提問,先從關係親疏、表情語氣等,嘗試了解其動機,究竟是出於關心,還是純粹八卦。打工仔回答時便可循兩個方向:一、對方真‧關心的話,可反映自己工作上無遇到任何問題,減少親人牽掛;二、只屬好奇的,甚至語帶諷刺,則表示說者自我感覺良好,你可以表示不認同對方的負面假設。速成這套內功心法,自可輕鬆應付5條拜年涉及工作情況的FAQ。

辦公室逗利是攻略

▪辦公室逃避派利是攻略



問題一:你一個月有幾多錢人工呀?
回應關心者:你放心啦,我嘅收入夠自己使,兼夠俾家用添。(心法:毋須透露實際收入,亦不宜在大庭廣眾提及簽訂薪酬保密協議。誠懇對應,令對方減少牽掛,不會再追問。)
答八卦一族:我嗰職位市場價由萬幾到幾萬蚊,過年後會有人工加,但暫時唔知加幅有幾多。(心法:反映個人對目前薪水滿意。)


問題二:你舊年畢咗業,到依家仲未搵到工?
回應關心者:唔使替我擔心,我要求高啫。遲吓再搵唔到,我自然會降低要求㗎喇。況且喺呢段時間,我都有學嘢增值㗎。(心法:令對方,特別是長輩放下心頭大石。)
答八卦一族:我人生第一份工作,要搵到百分百合適,有發展前景嘅先會做,暫時未遇到啫。(心法:若發現親戚語氣有點譏諷,宜心平氣和地回應。)


問題三:咦,你仲係做主任,二表哥嗰仔同你同年入同一行,佢依家已經係高級經理
回應關心者:間間公司嘅政䇿唔同,喺我公司嘅架構,主任已經好高級。(心法:表明自己滿意現狀,橙亦不應同蘋果比。)
答八卦一族:間間公司嘅政䇿同架構都唔同,我好少同外面啲人比較。(心法:保持禮貌,顯示自己無被其「人比人,比死人」的問題困擾。)
▪置地記者:打工仔有一種命,叫辛苦命
▪置地記者:搵工唔想中伏?尋找Red flag的故事

問題四:點解你仲未轉工,你哋啲後生仔唔係興成日跳槽嘅咩?!
回應關心者:份工做得開心,有前途,好穩定,暫時毋須轉工。(心法:面帶微笑,講明份工好okay,對方自然「收貨」。)
答八卦一族:同期啲同學都唔興跳槽,我又唔係唔穩定嘅人,份工做落有興趣,仲睇到前景,咪唔需要轉住。(心法:對這帶點「以偏概全」的假設性問題,毋須不滿駁嘴,帶出凡事有另一面,回應點到即止便可。)



問題五:吓,你又轉咗工?仲轉埋行?成日咁跳,點解嘅
回應關心者:趁年紀仲輕,我想試多啲唔同嘅工種;若有機會,我仲會試多幾行。(心法:強調不是「被」轉行,而是自己積極求變而已。)
答八卦一族:我喺無腳嘅雀仔,性格鍾意周圍跳。唔飛過,又點知外面嘅世界天大地大呢。(心法:用幽默感化解「挑機」問題。)
▪討厭現在工作的你,在遞信前的4個反思
▪【返工無國界】有一種職業讓他環遊海底世界,潛水教練優哉游走各國水域


一句到尾,避免「赤口」:
到底是大時大節,長輩問到尷尬的工作問題時,嬲佢唔知,話佢唔好意思,還是keep住和顏悅色吧。若是較年輕的平輩或後輩,可加些幽默感(如無腳雀仔),大家喜氣洋洋,迎接事業豐裕肥美的豬年!